FM13 (1860 Munchen)

Jag får skriva om säsongen istället eftersom det inte gick bra att ta bild
och jag orkar inte lägga upp "dåliga" bilder där ni inte ser, etc. Ni får lita på vad
jag skriver helt enkelt eller tro att jag fuskar. Det är up ptill er med andra ord ;)

Tyska Division 2 Statistik:
 
34 matcher= 33 vinster & en oavgjord= 87-34= +53 i msk= 100 poäng.
 
De som kom 2:a hade 61 poäng och laget heter Dynamo Dresden, lite otippat
kan man tycka och det är lite roligt med skrällar ändå. Jag vann såpass överlägset
fär att jag köpte smart till backlinjen och en kreatör på mitten vid namn Thomas Drage
som levererade direkt när han kom till klubben. Sedan roterade jag mycket och
plockade upp 20 st från U-18 laget och reservlaget !

Jag hade med 4 spelare i årets lag: Maurice Exslager, Alpaslan Ozturk,
Stefan Wannenwetsch & Valerica Gaman.

Årets Manager: Dynamo Dresdens

Årets Skyttekung: Maurice Exslager= 24 mål (1860 Munchen)

Årets Spelare: Maurice Exslager (1860 Munchen)

 
Tyska Cupen Statistik:

Vann cupen med 1860 Munchen och på vägen till finalen fick man allt
slå ut storebror, Bayern Munchen bland andra Bundesliga lag.

Jag slog ut: Finkenburg (6-1), Bayern Munchen (1-0), Hoffenheim (3-2),
Augsburg (3-1), Hamburg (1-1, men vann på straffar) & 3-1 mot Freiburg i finalen.

 
Nyförvärv Inför Säsongen:

Andreas Luthe (Målvakt) från Bochum.

Alpaslan Ozturk (Högerback) från Beershot Ac (Belgien)
 
Leon Goretzka (Central mitt) från Bochum.
 
Thomas Drage (Offensiv mitt) från Tromsö (Norge).
 
Maurice Exslager (Anfallare) från Duisburg.
 
Fabian Fritsche (Högerback) från Union Berlin.
 
Valerica Gaman (Mittback) från Astra (Rumänien).
 
 Mika (målvakt) Gratis.

Mikkel Diskerud (Central mitt) Gratis.

= 195 miljoner kr lade jag på dessa spelare ;)
 

Sålda spelare:
 
Jag sålde 14 spelare därav Benjamin Lauth som var den bästa
spelaren med högst lön dessutom, så tänkte att jag säljer honom och
får in en del pengar när jag säljer honom. Jag fick sammanlagt 360 miljoner kr.

När jag sålde 14 st spelare och därför kunde jag ha råd med dessa däruppe. Dock
fick jag dra från lönen ibland i och med att nyförvärven krävde mer i lön än dem jag
sålde, etc.
 
 
Formation & Startelva

 
 
Sammanfattningsvis: 
 
Jag är mer än nöjd med säsongen. Jag ville bara gå upp till Bundesliga, men att
vara såhär överlägsen och vann Tyska Cupen redan första säsongen, så är man
riktigt nöjd helt klart. Jag hoppas bara min andra säsong med 1860 Munchen kan
innebära att man skrällar i Europa League, går lång i Cupen & skrällar i Bundesliga.

Jag har som mål att nå CL inför säsong 3 och mitt största mål är att bli större än Bayern
Munchen inom 5-7 år och då menar jag klubbstatus via sponsring, osv. Dock ska jag komma
före dem nu i flera år i ligan förhoppningsvis, för jag vill göra 1860 Munchen till en "storebror"
åtminstone dem åren jag är i rodret, hehe.

Håll utkik !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0