Tisdag !

Idag snöar det skapligt mycket och det började redan igår kväll. Den stora frågan
är om det ens blir träning imorgon i Mjölby med tanke på all snö och som vanligt
tror jag att det är mer snö där än här =p

Det här kan drabba många lag som spelar fotboll speciellt om man inte har en
konstgräsplan inomhus som IFK Norrköping byggde som de hyr ut till andra lag.
Jag tror konstgräshallar bör vara ett projekt för svensk fotboll faktiskt.
 
Om serien börjar om 4-5 veckor då måste en försäsong kunna bestå av 3-4 veckors
kondition och resten ska vara på planen. Nu hinner man ju knappt få upp konditionen
innan snön tar över planen, speciellt när planen ägs av kommunen som i vårat fall.
 
Kommunen prioriterar fotbollsplanen sist och därför bör klubbarna äga sina
planer och ta hand om den. Vad vet jag liksom ;)
 
Just nu längtar man bara till våren, så man kan ta sig ut på egen hand och lira
boll vart som helst och då behöver man inte tänka på vädret på samma vis som när
det är vinter. Jävla årstid !
 
För övrigt ska jag gosa med min dotteri dag och som jag har längtat. Tagit 3
veckor nästan och det är ju allt annat än okej !!!
 
Håll utkik !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0