Ibland undrar man !

Ibland undrar man vad man ska göra med ett "problem" som stör hela tiden eller
att man vet att det "problemet" gör, så att man inte kan sova och att man äter mindre
än vanligt bara för att "problemet är så pass känsligt som det är. Jag har försökt se det positiva
länge nu och har försökt bättra mig i personligheten, för att personen i fråga ska
försöka ändra sin attityd mot mig och kanske tänka att en själv måste göra det för sitt
och någon annans bästa.
 
Tyvärr har det blivit så pass känsligt att det har blivit ett "utbrott" och en stängd dörr
stenhårt medan man håller i sitt barn och där känner jag att det är sjukt synd om den
lilla söta individen som inte förstår varför föräldrarna bråkar eller kan uttrycka sig om
händelsen.
 
Tycker det känns jobbigt att sitt barn ska bli utsatt för något sådant speciellt
när man själv är uppväxt med föräldrar som sällan kom överens eller reder ut situationerna
som uppstår, för det är ju det man ska göra istället för att skrika och be den ena att dra, osv.
 
Inget blir ju löst när sådant sker för det skapar bara mer irritation eller ännu mer tankar
på hur man ska gå tillväga, för det är jobbigt för alla parter samt sina nära och kära
som får lyssna på allt.
 
Det som kan lösa ett problem är om man sätter sig lugnt och pratar i lugn ton
samt visar lite sårbarhet, men det är min svaghet för jag är ju van vid att behöva vara stark
i och med alla händelser fast jag vet ju att man behöver "ibland" få gråta ut sina tårar och
tyvärr gör ju jag det oftast i min ensamhet, men jag borde kanske visa det för personen som
behöver se hur dåligt jag mår av situationen som är nu.
 
Som sagt ibland undrar man och ibland undrar man för mycket och
ibland undrar man mindre, men ibland är det bättre att man inte undrar och slutar
undra för att det man undrar över inte kommer lösas oavsett hur mycket man undrar eller
försöker undra, för då börjar fler individer undra på något fast dem inte ska det och
då blir man fler som undrar över något dem inte borde undra över och i längden
blir det man undrar över en börda som inte inte ska undra över överhuvudtaget 
eftersom det man undrar över inte leder någonvart...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0