FM [Furth]

Nu har man spelat en hel säsong med laget SpVgg Greuther Furth.
Ett division 2 lag i Tyskland och det minst sagt bra den här säsongen.

Jag vann dubbeln och förlora ingen match på hela året, så ser ljust ut inför
Bundesliga helt klart. Sedan har styrelsen lagt 58 miljoner på
Tränings och Ungdomsanläggningen. Det bådar helt klart gott för framtien !

Startelvan:

Målvakt: Max Grun (kapten)

Backar: Baha, Reinartz, Manga & Gabriel Araujo

Central mittfältare: Bressan & Johannes Geis

Offensiv mittfältare: Skavysh

Yttrar: Frédéric Bulot & Felix Klaus

Anfallare: Christopher Nöthe

Bänk:
Bernd nehrig, Adam Straith, Heinrich Schmidtgal,
Kevin Pannewitz, Leonardo Bittencourt, Semir Stelic & Mbaye Niang.

Statistik i ligan och cupen:

34 matcher= 34 vinster= 102 poäng. 82-15= +67 i målskillnad.

Bäste målskytt: Christopher Nöthe, 22 mål.

Årets spelare: Maksim Skavysh.

Årets manager: Wolfgang Schultzenstein (jag).

Med i årets lag: Max Grun, Manga, Bulot, Klaus, Skavysh & Nöthe.

Assistkung:
Frédéric Bulot, 14 assist.

Högsta snittbetyget:
Christopher Nöthe 7.53

Tyska cupen statistik:


Lag som jag slog ut:
Zweibrucken (borta), Leverkusen (borta),
S:t Pauli (borta), Bremen (borta), Eintracht Frankfurt (hemma) &
Dortmund i finalen med 2-4.

Flest mål i cupen:
Greuther Furth med 20 mål.

Bäste målskytt:
Christopher Nöthe 5 mål.

Assistkung: Frédéric Bulot 4 assist.

Ja, minst sagt en klockren säsong från mitt lags sida och nu blir det
att försöka etablera sig i toppen av Bundesliga, samt försöka vinna
EL= Europa League. Bara att hålla tummarna, men Mönchengladbach åkte ur

Bundesligao ch därför kan man köpa Ter Stegen och Reus billigt. Det ska jag
försöka med det första jag gör när andra säsongen börjar, hihi.

För övrigt får ni hålla utkik efter musik eller annat intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0