Söndag !

Idag sov jag till halv 12 ungefär, efter det kom kusinen hit för att hjälpa mig med
min dator. Jag har haft problem med grafikkortets värme. Den har stigit tidigare onödigt 
mycket och det var inte konstigt med tanke på allt damm som låg i grafikkortet.
 
Sedan stabilisera vi datorn på ett bra sätt, så nu kan jag vara riktigt nöjd faktiskt.
Nu kommer den hålla sig kylig och kommer att funka ifn fint ett tag till. Dock måste jag
köpa en SSD hårddisk eftersom den jag använder på C hårddisken nu är 7 år gammal.
 
Tyvärr kostar SSD diskarna tusen kronor ungefär, för 120 gig och därför känns det
inte givande att lägga pengar på det just nu. Jag får hoppas att jag får en del
pengar när jag fyller år, så ska jag allt köpa disken.
 
Förhoppningsvis får jag råd med 8 gig i ram-minnen också, men det återstår att se.
Jag ska fundera lite, men disken blir det till 10 procent, sedan får man se om man
sparar pengarna till något vettigare helt enkelt,
 
Nu nog babblat om datorn, imorgon har jag en händelserik dag misnt sagt. Jag ska
göra ärenden, träna styrka & sedan vidare till dottern. Förhoppningsvis går det som jag
hoppas, men man vet aldrig och därför får det jag ta det som det kommer.
 
Jag hoppas ni har haft en klockren helg !
 
Håll utkik !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0