FM12 [Heerenveen]

Jag har spelat en säsong nu med holländska Heerenveen och jag vann den
klassiska "dubbeln". Ligan och cupen med andra ord. Jag trodde jag skulle kunna
vinna ucpen, men ligan såg jag som att jag inte skulle ha en chans med tanke på att
det finns lag som egentligen bör ta mig, tex Ajax, PSV, Feyenoord, twente & Az.
 
Liga statistik:
 
34 matcher = 33 vinster och en oavgjord = 98-17 = +81 i målskillnad = 100 poäng.
 
Jag vann ligan med 29 poäng före 2:an som var AZ Alkmaar. SKrällen är väl
att Heracles kom på en 5:e placering i ligan. Antagligen blir deras tränare årets
manager för den bedriften, men jag håller tummarna på att jag blir det.
 
Årets skyttekung:  Bas Dost (Heerenveen), 29 matcher 26 mål.
 
Guldskon:Marco Verratti (Heerenveen), 31 matcher= 5 mål & 12 assist.
 
Årets Unga spelare i Holland:Luciano Narsingh (Heerenveen),
26 matcher= 6 mål & 18 assist.
 
Årets Manager: David Claise (Heerenveen)
 
Årets Målvakt:Kevin Trapp (Heerenveen), 27 matcher= 15 insläppta
& 14 hållna nollor.
 
Nu blir det Champions League med det här laget och framtiden ser mer än ljus ut, då jag
värvar in över 30 spelare till nästa säsong. Jag kan skriva det att jag har värvat talanger till
mitt reservlag, så jag kan utveckla spelarna och ta upp dem till A-laget när spelarna
som jag har nu i A-laget börjar bli äldre.
 
På det viset sparar jag en hel del pengar i framtiden. Dessutom har jag värvat in
7-9 spelare som är till A-laget, men då ska jag också sälja av 5-6 spelare
tror jag för summor som är ganska höga och på det sättet tjänar jag på det också.
 
Nästa uppdatering kring FM är säkerligen om laget från norra England nämligen
Newcastle som jag har ett riktigt intressant lag med. Dock är dem ju intressanta
redan från början, men ändå ser ljust ut där med, hihi.
 
Håll utkik !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0