FM12 [Dynamo Kiev]

Nu har jag spelat klart en hel säsong med Ukrainska laget
Dynamo Kiev. Det gick bättre än planerat faktiskt, min tanke var att vinna
ligan och cupen först och främst. Dock överraskar mina lag ibland och återigen
drog jag hem trippeln på ett galet sätt.

Nedanför kommer jag skriva formation och laget. Sedan skriva statistik
från de olika turneringarna och ligan.

Formationen & startelvan: 4-2-3-1

Målvakt: Maxym Koval (född 92, värd 55 miljoner)

Backar: Oleg Gusev, Mykhalyk (kapten), Douglas & Sukhotskyi (född 92)

Central mittfältare: Denys Garmash & Henriksen

Yttrar:
Dudu (född 92, värd 52.5 miljoner) & Yarmolenko

Anfallare: Brown Ideye

Bänk: Dzmitry Baha (Vitrysk talang), Khacheridi (Ukrainas landslag),
Gerson Magrao, Kalintvintsev (född 92, värd 34 miljoner), Diego Suaréz
(född 92, värd 43 miljoner), Josip Ilicic & Artem Kravets
(Ukrainsk landslagsman).

Liga statistik:

30 matcher= 29 vinster och 1 oavgjord=88 poäng.
91 gjorda mål och 14 insläppta mål= +77 i målskillnad.

Skyttekung: Brown Ideye, 27 mål på 29 matcher.

Assistkung: Dudu, 22 assist.

Högsta snittbetyget:
Dudu, 7.87

Flest gånger matchens spelare:
Dudu, 5 gånger.

Flest hållna nollor: Maxym Koval !

Ukrainska cupen statistik:


Jag vann mot: Sumy, Zirka, Desna, Olimpic Donetsk & finalen
mot Metalist.

Skyttekung: Oleg Gusev, 5 mål.

Assistkung: Skavysh, 3 assist.

Flest gånger matchens spelare: Oleg Gusev, 3 gånger.

I cupen spelade jag oftast med B-lag med några A-lagsbackar
kvar såklart, samt med Koval min unga målvakt. Därför gjorde inte
Ideye flest mål eller någon annan som vann assistligan.

Champions League statistik:


Gruppspelet: Jag hade Chelsea, Olympiakos & Genk.

6 matcher= 5 vinster och en avgjord= 16 poäng.
13 gjorda mål och släppte in 6 mål= +7..

Slutspelet slog jag ut:
Rangers, Arsenal, Porto & Barcelona i finalen.

Skyttekung: Brown Ideye, 12 mål.

Assistkung: Dudu, 11 assist.

Flest gånger matchens spelare:
Dudu, 5 gånger.

Mitt lag gjorde flest mål i CL med 44 mål och bedriften att ens vinna denna
turnering är riktigt bra. Låg under mot Barcelona med 0-2 i paus och
ändå vänder jag. Snacka om moral i laget !

Kan tillägga att jag vann Supercupen också, så egentligen är det 4 titlar,
men räknade inte in den och därför skrev jag "trippeln".

För övrigt kommer jag spela vidare med dem här, får se om jag får ryck
och har en karriär vid sidan av också. Annars håll utkik på annat !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0