FM12 [Everton]

Jag har nu kört en säsong med Everton och det gick bättre än väntat. Jag trodde
det skulle gå åt helvete med tanke på att jag inte "fuskade" till mig pengar för att köpa
spelare till laget som man brukar göra.
 
Jag vann trippeln som innebär att jag vann Ligan, Ligacupen och FA cupen. Det är
ganska coolt att man har gjort det med Everton eftersom ekonomin är ganska dålig i
den klubben när man startar en karriär.
 
Ligastatistik:

38 matcher= 33 vinster & 5 oavgjorda= 93-26=+67 i målskillnad= 104 poäng och
det inenbär att jag slog ett nytt poängrekord i Premier League.
 
 
Spelarnas val av årets spelare: Carlitos Tevez (Man City)
 
Årets skyttekung: Wayne Rooney, 24 mål (Man United)
 
Årets unga spelare:Juan Mata (Chealsea)
 
Säsongens mål:Jack Rodwell (Everton)
 
Årets målvakt:Pepe Reina, 19 hållna nollor (Liverpool)
 
Årets Manager:David Ferguson (Everton)
 
Ligacup-statistik:

Jag slog ut: Portsmouth, QPR, Liverpool, Tottenham (kvartsfinalen),
Fulham (semifinalen) & Middlesborough (finalen)
 
FA cup-statistik:

Jag slog ut: Reading, Sheffield Wednesday, Leeds, West Brom (kvartsfinalen),
Man United (semifinalen) & Arsenal (finalen)
 
Everton laguppställning:4-2-3-1
 
Målvakt: John Ruddy

Backar: Sime Vrsaljko, Phil Jagielka (Kapten), Toby Alderweireld & Leighton Baines
 
Central mittälftare: Marouane Fellaini & Jack Rodwell
 
Offensiv mittfältare: Marco Verratti
 
Yttrar: Felix Klaus & Magaye Gueye
 
Anfallare: Nikica Jelavic
 
Bänk:Seamus Coleman, Kurt Zouma, Layvin Kurzawa, Darron Gibson,
Ross Barkley, Bernd Nehrig & Jose Baxter.
 
Det blir att värva 2 yttrar till nästa säsong och en backup till Jelavic. Får se vilka det blir
men har funderat kring: Miroslav Stoch, Scott Sinclair & kanske Jozy Altidore.
 
Mitt mål med nästa säsong är CL och ligan framför allt. Dock lär det bli riktigt svårt då
man kör på 4 fronter och då måste jag skapa en grym bredd i mitt Everton. Hoppas bara man
klarar av att fixa det helt enkelt.
 
Håll utkik !
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0