Om Luciano Spalletti !

Jag läste nyss en intervju med "Zenit" S:T Petersburghs tränare,
Luciano Spalletti som har varit tränare för Udinese 2004-2005 och tog dem till
Champions League-kval. Plus att han blev tränare för Roma och gjorde det riktigt bra
för dem kom på en andra plats som var en direktplats till CL.

Sedan fick han ett för bra erbjudande av just Zenit och han har fört dem till en
cuptitel, en ligatitel och nu leder dem ryskaligan igen. Den här tränaren skulle jag
vilja se i Inter i Italien som är ett favoritlag hos mig. Dessutom är han Italienare
och det skulle vara skönt att ha en framgångsrik Italienare igen som tränare.


Det är ju vad jag tycker och känner. Han är en av mina favorit-tränare faktiskt
och han är ju riktigt bra dessutom som Roberto Mancini var som tog 3 raka titlar
för Inter och som nu för Man City som en etablerad "storklubb".


Här har ni länken till intervjun som jag talade om i början:

http://www.svenskafans.com/europa/Spalletti-Jag-vill-gratulera-mig-sjalv-som-har-turen-att-fa-jobba-med-sa-fantastiska-420501.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0