FIFA 12 [fördelar och nackdelar]

Nackdelar:

1:
Det är självklart menyn på spelet för det är lite svårare att hitta
på den och den är ganska seg i mina ögon. Fifa 11 hade ju en simplare meny
än vad detta är och det var lättare att hitta helt enkelt.

2:
Den andra nackedelen är "autospar" som är igång hela tiden och att
man inte kan ta bort den i spelet. Jag har banne mig letat över allt i den här
menyn, men har ej funnit vart man kan ta bort "autospar". Dock har jag kommit fram
till att det man tar bort den i början då man sätter i skivan för första gången, men
jag tycker att det är dåligt i vilket fall för man ska kunna ta bort det i själva spelet.

Fördelar:

1:
Scoutningen är helt klar grym som de har fixat. Då man kan scouta unga spelare
i olika länder runt om i världen
och allt som oftast är dem 14-16 år gamla.

2:

Dem har fixat med kommentatorernas kommentarer med och dem är längre
och mer vettiga än vad dem var på FIFA 11.

3:
Kameravinkeln man har nu från början på FIFA 12 är mycket skönare att spela
med än vad FIFA 11s kameravinkel var och det är ett plus enligt mig.

4:

Ändring av spelinställningarna man kan alltså öka passninga, öka spurthastighet,
accelerationen, skottkraft, skador, osv. Ja, det är lite fuskigt, men man får hitta
en balans, så man inte överdriver med inställningarna. Jag, har fixat så man kan skjuta
långt utifrån och att dem spurtar ganska snabbt, samt att det inte är mycket
felpass och fixat att dem skadar sig lättare.

Sammanfattningsvis:

Jag är nöjd med att det är mycket fördelar i spelet och att det är få nackdelar, men
tycker att "autospar" är riktigt illa alltså, usch. Aja, för övrigt älskar jag spelkänslan
och att det är svårare att spela mot datorn på det här än på FIFA 11.

Bra gjort EA SPORTS !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0