FM12 [Dortmund]

Ja, nu har man lirat klart en hel säsong med Dortmund. Jag skrev ju i helgen eller
i början av veckan att jag skulle skriva om en karriär. Bra att jag håller det jag skriver !

Jag torskade inte på 54 matcher= Obesegrad en hel säsong och det här är mitt
första år med Dortmund dessutom. Lite längre ner kommer jag skriva mitt lag och
vilka jag drog in till laget, utmärkelser till mina spelare, vad jag tycker var bäst med året.
Först blir det lite statistik helt enkelt, så håll i hatten !


Vi börjar med hur det gick i ligaspelet:

34 matcher= 33 vinster och en oavgjord= 94-21 (+73) i målskillnad= 100 poäng

Bästa målskytt: Lewandoski på 20 mål på endast 22 matcher

Assistkung: Mario Götze med 13 assist

Hållna nollor: Ter Stegen med sina 17 hålla nollor

Tyska cupen statistik:

Vann:
Karlsruhe, Mönchengladbach, Köln, Leverkusen (kvartsfinal),
Bayern (Semifinal) & Nurnberg (Finalen).

Skyttekung: Robert Lewandowski och Barrios 4 mål var.

Assistkung: Mario Götze med 6 assist.

Champions League statistik:

Gruppen: Shakhtar Donetsk, Lille och Porto.

6 matcher= 5 vinster och en oavgjord= 15-8 (+7) i målskillnad= 16 poäng.

Gruppspelets skyttekung:
Lucas Barrios 5 st

Slutspelets matcher:

Vann lag som: Rubin Kazan, Inter (kvartsfinal),
Real Madrid (Semifinal) & Manchester United (Final)

CL:s skyttekung Rooney på 10 st, men Barrios kom 2:a på 9 mål...

Utmärkelser i Tyskland:

Årets försvarare: Mats Hummels (kapten)

Årets mittfältare: Marco Reus

Årets spelare som andra spelare tycker: Marco Reus

Årets spelare som journalister tycker: Douglas Costa

Årets Manager av både spelare och tränare, samt journalister:
Franck Schopenhauer (Jag)

Årets lag: Neven Subotic, Mats Hummels, Zimmermann, Götze,
Douglas Costa & Marco Reus..

Bland de Tyska bästa tränarna genom tiderna blev jag också efter min fina "trippel"
med Dortmund. Jag hoppas jag kan behålla denna förlustfria svit och att man kanske
får ta över något landslag tillsammans som man har Dortmund.


Styrelsen fixar undomsanläggningen nu elelr har gjort ett tag, samt bygger ut
Signal Iduna Park (Arenan) med 27 tusen nya sittplatser, observera att arenan tar
in 83 tusen. Då blir det ca: 110 tusen personer när arenan är färdigbyggd.


Formation: 4-2-3-1

Målvakt:
Ter Stegen

Backar:
Zimmerman, Hummels (kapten), Subotic & Schmelzer

Central mittfältare: Sven Bender & Douglas Costa

Offensiv mittfältare:
Mario Götze

Ytter mittfältare:
Marco Reus & Kevin Grosskreutz

Anfallare:
Robert Lewandowski

Bänk: Sergiy Kryvtsov, Kobin, Gundogan, Leitner (Talang född 93),
Salvio, Perisic & Barrios

Reserver: Pyatov, Piszczek, Santana, Löwe, Koch, Kehl, Yurchenko,
Blaszczykowski, De Bruyne, Kagawa & Marvin Duksch (Talang född 94)

Övergångar och försäljningar:

Köpta:

Ter Stegen:
från Mönchengladbach

Zimmermann:
från Mönchengladbach

Marco Reus:
från Mönchengladbach

Yurchenko:
från Illichivets

Kevin De Bruyne:
från Genk

Eduardo Salvio: från Atlético Madrid

Pyatov: från Shakhtar Donetsk (Gratis via bosman)

Sergiy Kryvstov: Shakhtar Donetsk

Douglas Costa: Shakhtar Donetsk

Sålda:

Florian Kringe: 75 miljoner

Roman Weidenfeller: 150 miljoner

Mohamed Zidan: 112 miljoner

Damien Le Tallec: 100 miljoner

Jag blev riktigt nöjd med att få in de spelarna jag ändå fick in, för det gjorde så att
jag fick den grund jag ville ha för kommande år. Samt att jag fick en bred trupp inför
Champions League som jag visste skulle bli svårt och därför köpte jag in många
"framtida" stjärnor som har en stor potential alla jag köpte är några spelare som de
stor klubbarna i verkligheten vill ha och i spelet är de sjukt bra !


Sedan blev jag mest nöjd med de där försäljningarna, fick in en hel del
pengar och därför kunde jag få in dem där spelarna som jag fick. Nu till kommande
säsong ska jag göra 1 ynka värvning till startelvan och det är Lukas Podolski.

Annars ska jag rensa reservbänken och dra in några fler ynglingar, men då
blir det endast tyskar faktiskt. Vill ha så få utländska som möjligt i truppen, hihi.

För övrigt ska jag försöka kontraktera en massa 14-17 åringar som har potentialen
att bli framtida stjärnor och klassspelare. För då sättar man ner dem i "U-23" laget
där de kan utvecklas upp till 18-19 år, så tar man upp dem till A-truppen.

Förlåt om det blev riktigt långt inlägg, men det är enbart för att det gick,
så bra och att det inte ofta går så här bra faktiskt.
Ni får förlåta mig helt enkelt...

Håll utik efter andra uppdateringar, det kommer upp inlägg om olika matcher
som jag ska ta mig tid att se i helgen och musik såklart. Ha det bra !
























Kommentarer
Postat av: robin

Hur kan man vara så sjukt trög att man skriver årets längsta inlägg om ett spel man fuskat på. Nästan 450 miljoner för Kringe, Zidan, Weidenfeller och Le Tallec. Tjena, du lurar ingen som spelat fm i många år..

2012-02-01 @ 15:29:50
Postat av: D

någon som är bitter :)

2012-10-04 @ 01:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0