Reading - Swansea

Matchen slutade 2-4 till Swansea och de gick upp till PL (Premier League).

Första halvlek: Ägdes av Swansea totalt. De ledde med 0-3 och hade kontroll på det
samt, så spelade de en bländande fotboll. Den där Sinclair fick göra hattrick i matchen
och därmed anses han som Championships bäste spelare med Taarabt.
De som grämer sig för tillfället måste vara Chelsea som inte satsade på honom. Han
är inte den första som blev ratad av Chelsea som lyckas i ett annat lag. Den jag tänker på
är Sturridge osm är lånad från Chelsea till Bolton och han har gjort succé där. Tyvärr för hans
del så räcker inte det för attt Chelsea ska ta hem honom och satsa på honom, konstigt nog !

Andra halvlek: reading började bäst inom loppet av 12 min,
så hade de hämtat upp till 2-3 och var riktigt nära flera gånger att göra 3-3. Dock
får Swansea straff och Sinclair som jag sade fick göra sitt hattrick, satte säkert in sitt
3:e mål för Swansea på straffen. Synd för Reading som hade slagit Cardiff och så åker de
på den här förlusten trots sin upphämtning, men nära skjuter ingen hare som man säger.

Grattis Swansea som gick upp på ett sådant imponerande sätt ändå trots
deras inledning av andra halvlek i denna match. De blir historiska också eftersom
de är det första Walesiska laget som får spela i PL. Jag hoppas de håller sig kvar och
visar att Walesare också kan spela fotboll. Plus at tlandet är på uppgång fotbollsmässigt :)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0