Chelsea - Man City !

Första halvlek:

City började matchen på ett strålande sätt genom Balotellis 1-0 mål efter
2 min spel och därefter tog City över mer. Det mesta såg stabilt ut för City faktiskt, men en
strålande prestation av Sturridge som assistera till Meireles 1-1 mål blev Chelsea början på en
vändning i denna match och därmed stod det 1-1 i paus.

Andra halvlek:

Chelsea tog tag i taktpinnen direkt i andra halvlek och det resulterade med att Clichy
fick 2 gula på 9 minuter som innebär rött kort för City. City blev direkt mer sårbart av utvisningen
och entusiasmen spred sig ännu mer hos Chelsea eftersom deras fördel med en man mer. Dock
tog det längre tid för Chelsea än vad man trodde för att få hål på City, det krävdes en straff
i den 82:e minuten som Lampard kruta in ganska kyligt mitt i målet. Tyvärr kan man ju undra vad
Lescott i City gör med sina armar när skotten han tog med hans på inte ksulle ha blivit mål.

Sammanfattningsvis:


Det var en bra match osm jag ändå ville att Chelsea ksulle förlora eller kryssa. I och med att
jag hejar på Arsenal, så ville jag att Arsenal skulle vara före eller på  samma poäng som Chelsea.
Tyvärr kan man ju inte få allt här i världen, men matchen var bra. Synd att City fick sitt röda,
för matchen skulle säkert ha blivit bättre om båda lagen fick ha sina 11 spelare på banan.

Håll utkik !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0