Tisdag

Bloggnyllet in action!

Jag vaknade nyss av att morsan hosta ruskigt högt i typ 5 min eller mer tror jag. Svårt att hålla räkningen när man precis hade somnat och vaknar av det där dock, men i alla fall för att komma till sak, så måste jag säga att man är orolig om när morsan går bort. Jag menar hon röker mycket och hon vet att det är lätt att få cancer m.m, men hon fortsätter köra på med rökningen och då menar jag många många ciggaretter per dag, nästan ett paket går åt. Jag sa för flera år sen att hon skulle sluta/dra ner på ciggaretterna, men hon sa typ bara då " ja, jag ska det" eller "jag ska försöka".

Tyvärr har jag inte sätt prov på att hon har försökt eller något liknande.
Nu på senare tid så mår hon inte bra i och med vissa saker som har hänt, men det skriver jag inte om här, men ändå när ska hon fatta?! Sak samma farmor dog ju av cancer via rökning när hon va runt 65 och det ser ut som att min morsa dör av same shit så att säga. Just ja, jag glömde jag har sagt varje år sen jag sa det där om att hon ska sluta röka, att hon måste dra ner på skiten och börja träna , men lyssna hon eller? - nixelipix.

Det var alltför mig. Jag var tvungen att lätta på min lilla vrede av att bli väckt =p
Jag hoppas att ni kan sova i alla fall, ha det bra =)




Vill ha sommar igen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag förstår dig. Du får försöka prata med henne igen, och verkligen försöka förklara hur orolig du är!<3

2009-09-08 @ 08:30:53
URL: http://weeiihoouu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0