Lördag

Real Vinst och Barcelona spelade oavgjort

Real Madrid vann derbyt mot Getafe genom 2 mål av Higuaín.
Dem som spelade fram honom heter Marcelo och Benzema.
Nu är Real Madrid bara 1 poäng efter Barcelona och till er nötter som dissade
Real Madrid i veckan för att de torska borta mot Alcorcon säger jag bara
" In your Faces " åt. Visst dåligt att torska mot dem jag håller med,
men nu är det bara en poäng ifrån Barcelona. Fan så skönt :D

Barcelona spelade lika borta mot Osasuna som är hemma starka
Vad jag vet, så skulle Barcelona ha vunnit matchen helt klart,
men fotbollen är aldrig logisk och inte rättvis för fem öre så nu får dem
se up pför Real Madrid som är i hälarna på dem.

Jag längtar redan till sista veckan av November, för att då mötts dem
här lagen och jag hoppas på Real Madrid vinst så klart, men jag kan ta en
förlust mot dem från Katalonien. Eftersom Real Madrid har köpt in så många
nya lirare till skillnad från Barcelona som har enheten i laget och allt.
Jag tror att vi får se ett liknande Real Madrid om 1-2 å för då har dem blivit
en enhet, känner varandra, vet hur alla spelare och kan spela som ett lag
och inte som individer som de gör just nu.

Jag hoppas på en 2:a plats i ligan, Final i Spanska cupen och Semi-final i CL.
Jag hoppas att Malin och några fler vänner till oss vill se "EL clasico"
i slutet av November.



Kommentarer
Postat av: Tomas

Jag må vara partisk, och hata Real, men jag tror aldrig att de kommer komma upp i den kapacitet dagens Barcelona har. Barca tappade poäng idag, jag säger ingenting, för jag såg inte särskilt stora delar av matchen. Skillnaden som gör att jag tror att Real inte kommer komma upp i samma nivå är att de största stjärnorna ser sig själva före laget. Det är viktigare att få spela själv, och göra mål själv än att laget vinner. Det är iaf den bilden jag haft av Real de senaste åren, och ingen kan väl ha en annan bild av Ronaldo?



Men som sagt, jag är partisk, och kanske har fel. Men årets två El Clasico kommer att bli så GRYMMA fotbollsmatcher. Tror båda lagen kommer ösa på så resultat som 3-3 eller 4-2 skulle inte förvåna mig ett dugg.



2009-11-01 @ 04:09:17
URL: http://www.metrobloggen.se/sanningenomtomas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0