Lördag

Juventus förlorade och denna fotbollsvecka äger

Juventus förlorade mot Napoli på hemmaplan med 2-3
Lider med er som håller på Juventus just nu. Juventus  vann ju med
5-1 mot 2:an Sampdoria i veckan som var och om dem hade vunnit idag
så hade Juventus satt en viss press på ledande Inter som jag håller på.
Eftersom att Inter spelar imorgon, eller senare idag med andra ord.

I alla fall återigen till Juventus - Napoli matchen. Juventus ledde med 2-0
genom Trezeguet och Giovinco, men Hamsik gjorde 2 mål för Napoli
och hans lagkamrat Jesus Datalo gjorde 1 mål.


Imorgon möter Inter, Livorno på bortaplan och det blir ingen lätt match.
Milan har torskat där i år och dom har 2 raka vinster just nu mot bra lag.
Jag hoppas på 3 poäng, så att Inter har 7 poäng ner till Juventus. För då
måste Sampdoria vinna sin match mot Bari, imorgon. Bari är bra i år,
men jag tror inte de kan stå emot Sampdoria.

Denna fotbollsvecka har hittills har varit magnifik.
Alla mina lag har spelat bra den här veckan i ligan och cuperna.
Det ända minuset är Real Madrids cup förslust med 4-0, men det finns
en returmatch mot just Alcorcon , så jag tror på Madrid trots torsken.

Det laget jag är mest imponerad av är Djurgården. Jag menar trots att
man låg sist förra helgen, så går man och vinner mot ÖIS och sedan i veckan
vinner man mot Helsingborg i Henrik Larssons avskedsmatch på bortaplan.
Nu är man på kvalplats och imorgon måste man vinna mot Kalmar hemma.
Jag håller tummarna för mitt kära Djurgår'N.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0