FIFA12 [SpVgg Greuther Furth]

Ja, som ni vet tog jag steget upp till Tyska Bundesliga och som nykomling
dominerade jag även Bundesliga. Det gick riktigt bra, dock gick cupen lika dåligt
som förra säsongen när jag var i Bundesliga 2.

Jag har samma lag kvar som jag hade då, men har förtsärkt med yngre spelare
samt att min målvakt Max Grun gick upp från 72 till 76 som kapten dessutom.

Jag har en bra stomme i laget men har flera äldre som jag nu ska
ta mig tid att ersätta helt enkelt. Jag hade ingen hög budget när jag tog mitt steg
upp, men nu blir det fokus på CL, ligan och Cupen. Jag ska etablera Furth i en
toppstrid under en längre period och göra laget till ett topplag. Det lär ta tid,
men ju bättre det går desto mer pengar!

Inköpta spelare:

Moritz Leitner (75) (lån), Kelvin (74) (lån), Leandro (73) (lån),
Morimoto (72) (reserv), Polak (74) (reserv), Bruno (73)(bänk), Cetto (76),
Altintop (75), Camacho (74), Raphael Martinho (74), Tommaso Rocchi (77),
Maxi Lopéz (78).


Dem jag inte har skrivit "lån, reserv eller bänk" är i startelvan bara så att ni vet.
Jag är ganska nöjd med truppen. Den är bred med unga och äldre spelare. Därför
ska jag föryngra nu lite, men att jag har kvar några av de äldre, så man har en bättre
och en betydligt större bredd på laget.

Ligastatistik och utmärkelser:

34 matcher= 31 vinster och 3 oavgjorda= 93-19=+74= 96 poäng.
Det gick bättre än vad jag trodde som ni ser, men har man en formation och taktik
som funkar, då kan man skrälla i varje ligao ch med vilket lag man än är.

Skyttekung: Maxi Lopéz, 27 mål.

Assistkung: Guberti, 18 assist.

Hållna nollor:
Max Grun, 22 st.

Årets spelare enligt mig:


Maxi Lopéz helt klart. Han gjorde 27 mål och 11 assist på 30 matcher. Det säger en hel del
om varför han blir årets spelare i mitt tycke, dock är Max Grun årets överraskning
och det var nära att jag valde honom före Maxi Lopéz faktiskt.

I vilket fall som helst ska jag strax starta mitt 3:e år med SpVgg Greuther Furth och
jag hoppas det går riktigt bra den säsongen. Nu taggar vi och skrällar mina SCHWEIINES !!!

Håll utkik !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0