Manchester United - Chelsea

Första halvlek:

Manchester United dominerar totalt. Smalling nicka in Ashley Youngs frispark 1-0, Nani
får en krossboll från Evans och sedan driver förbi Juan Mata och drar iväg ett
högerskott i bortre krysset 2-0 till United. Några minuter senare driver Phil Jones
upp i banan och får tillbaka bollen på ett instick medn Terry täcker och sedan får
Rooney bollen och rullar in 3-0. Manchester United är sjuka i år och Chelsea är också en
besvikelse som Liverpool och Arsenal, tyvärr. Trodde att Chelsea kunde ställa till med lite
problem för Manchester United, men titt så fel jag har.

Andra halvlek:

Andra halvlek öppnades bäst av Chelsea i och med att Torres hittade nätet efter
30 sekunder och målet var ett riktigt fint sådant, mums. Sedan fick Manchester United straff
och Rooney brände den på ett ganska mediokert sätt, haha garvade ihjäl faktiskt. Efter det
kunde Fernando Torres ha gjort sitt andra grymma mål, men istället för det så blev han
syndabock när han drev förbi De Gea och fick öppetmål, men missade. Då garvade jag ännu
mer kan jag lova, herregud. På tal om missar, så hade Ramires i Chelsea öppetmål
i första halvlek samt Berbatov i andra halvlek för United. Alla dessa missar i den här
matchen var himla roligt i och med att det var sjukt fina mål också i matchen.

Sammanfattningsvis:


Manchester United var det effektivare laget och dem såg stabiliare ut än vad Chelsea
gjorde. Lite små sjukt att Chelsea missar, så himla mycket med tanke på deras lag ändå.
Phil Jones i United försvaret blir jag mer och mer imponerad av med tanke på hans unga
ålder. Plus att hans spel ser riktigt moget och erfarhet ut. Där har England en ny stor back
samt att Smalling också blir bättre och bättre som högerback, grymt. Chelsea blev jag lite
besviken på som jag skrev högre upp, tycker det är synd att skillnaden är stor mellan United
och de andra 4 stora i England. I och för sig får man hoppas på att Uniteds form blir sämre
vartefter oc hatt de andra stora klubbarna börjar få en bättre form på laget.


Håll utkik kommer att lägga upp musik, fotbollsmatcher, FM och FIFA vartefter.
Just ja, jag skrev att det kanske skulle bli en överraskning men så blir det inte
eftersom att oddset gick inte bra, men ska fixa en annan överraskning i veckan, lovar !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0