England - Wales

Första halvlek:

Det är kul att se att Wales försöker spela sitt spel, det vill säga:
Korta passningar, dra ner på tempot och inte bjuda England på allt för många chanser.
Dock räcker inte Wales till, men vad ska man begära av ett land som har fått Gary Speed
som förbundskapten ganska nyligen och satsar ungt, osv. Det står i alla fall 1-0 till England,
målet gjordes av Ashley Young och Stewart Downing stod för det delikata förarbetet, mums !


Andra halvlek:

Wales stod upp riktigt bra och var i mina ögon värda ett 1-1 resultat. Tyvärr för
Wales del saknades ju Craig Bellamy, deras riktigt bra anfallare även om Morrison är
ganska bra med. Dock räcker inte Morrison till i ett 4-3-3 system i och med att han
blir för ensam och ni osm känner till honom vet att han inte har kropp nog för att stångas
med John Terry och Gary Cahill. Dessutom har man målsumparn Earnshaw som ska ersätta
Morrison, ja då förlorar man oftast i och med att Robert Earnshaw missade ett läge som
man inte får missa i en fotbollsmatch. Herregud, uselt rent ut sagt även om att det där
drabbar alla fotbollsspelare förr eller senare....


Sammantaffningsvis:

Jag tycker att Wales imponerande mest på mig. Visst dem torskade med 1-0,
men det var på bortaplan mot England som man förväntar sig ska vinna med 3-0 faktiskt.
Sedan tycker jag att det som Wales imponerade mig på var just deras:
Kortpassningspel, håll positionerna bra, vågade hålla i bollen trots hur underlägsna
dem egentligen ska vara och hur modiga deras unga spelare var. Det visar att Gary Speed
förbundskaptenen i Wales försöker få Wales att spela mer underhållande och mer modernt.

Tummen upp för Gary Speed som var en riktigt bra spelare för Newcastle !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0